ادویه در افغانستان سبب آتش سوزی ساختمان ریاست جمهوری شد

از آنجایی که چندین بیماری متابولیک و اختلالات دژنراتیو مرتبط با افزایش سن ارتباط نزدیکی با فرآیندهای اکسیداتیو در بدن دارند، استفاده از گیاهان و ادویه جات به عنوان منبع آنتی اکسیدان برای مبارزه با اکسیداسیون نیازمند توجه بیشتر است.

مطالعات فوری باید بر اعتبار سنجی ظرفیت آنتی اکسیدانی گیاهان و ادویه در افغانستان پس از برداشت و همچنین آزمایش اثرات آنها بر نشانگرهای اکسیداسیون متمرکز شود.

این کار به موازات کارآزمایی‌های بالینی که با هدف ایجاد آنتی‌اکسیدان‌ها به‌عنوان واسطه‌های پیشگیری از بیماری انجام می‌شود، عمل می‌کند. از منظر رژیم غذایی، عملکرد گیاهان و ادویه ها با در نظر گرفتن خواص آنها به عنوان غذا آشکار می شود.

مانند بیشتر غذاها، فواید واقعی گنجاندن آنها در رژیم غذایی احتمالاً با درک بهتر ویژگی‌های سلامتی که به بهترین وجه توسط غذا پشتیبانی می‌شوند و در پیشرفت‌های روش‌شناختی که به شواهدی برای تأثیرات آن‌ها پرداخته می‌شود، آشکار می‌شود.

این پیشرفت ها از طریق چارچوب های مبتنی بر شواهد برای اثبات ادعاهای بهداشتی مرتبط با غذاها به خوبی در حال انجام است. در حال حاضر، توصیه هایی برای حمایت از مصرف غذاهای غنی از اجزای فعال زیستی مانند گیاهان و ادویه جات ضروری است.

با گذشت زمان، می‌توان انتظار داشت که شواهد علمی بیشتری را ببینیم که از فواید گیاهان و ادویه‌ها در حفظ سلامت کلی و محافظت در برابر بیماری حمایت می‌کنند.

سینه مرغ کبابی شب دیگری برای رژیم غذایی شما خوب است، اما به نوعی کسل کننده است. چاشنی یک وعده غذایی ساده اما سالم برای جوانه های چشایی و سلامتی شما مفید است.

ادویه

به قفسه ادویه خود برسید و نه تنها طعم غذای خود را افزایش می دهید، بلکه آنتی اکسیدان ها (موادی که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند) نیز دریافت خواهید کرد.

محققان تغذیه می گویند که بیش از 100 ادویه رایج در آشپزی در سرتاسر جهان استفاده می شود، و برخی از آنها ثابت کرده اند که منابع غلیظی از آنتی اکسیدان ها هستند – موادی که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کنند.

نیازی به شکار گسترده برای مواد عجیب و غریب نیست – برخی از بهترین ادویه ها را می توانید در بازار محلی خود پیدا کنید.

بیشتر مطالعاتی که فوایدی را نشان می‌دهند از مکمل‌ها برای کنترل دوز ادویه (یا ترکیب فعال ادویه) که شرکت‌کنندگان مصرف می‌کنند، استفاده می‌کنند. اغلب اینها دوزهای بزرگتری نسبت به آنچه معمولاً در یک روز می خورید ارائه می دهند.