استفاده از قابلمه چدن یونیک سایز 28 به جای اسکیت

روز قبل از من پرسیدند از کاکوتی و تابه های چدنی خود برای چه استفاده می کنید؟ خیلی ساده: برای کباب کردن، خورش، پختن، کباب کردن، گرم کردن، اجازه دادن پف کردن و پختن نان.

هر قابلمه چدن یونیک سایز 28 سوخاری یا تابه ای دارای خواص و مزایای ویژه ای است. همچنین، اندازه نیز مهم است.

یک خانواده یک یا دو نفره معمولاً به گلدان های کوچکتر نیاز دارد، اما حداقل یک قابلمه بزرگ برای ظروف خاص.

جدای از آن: هنگامی که مزایای کوکوت ها را برای خود کشف کردید، دیگر هرگز نمی خواهید آنها را رها کنید، اما به تدریج قابلمه ها و ماهیتابه های چدنی بیشتری تهیه کنید. بنابراین برای احتیاط هشدار دهید و در کمد آشپزخانه جا باز کنید.

طبق تجربه من، کوکوت های خوب فقط در نگاه اول گران هستند، به خصوص اگر، باید اعتراف کنم، قابلمه ها و ماهیتابه های چدنی تولید کنندگان فرانسوی Staub و Le Creuset را ترجیح می دهید. اما در رابطه با عمر مفید آنها، قیمت کاملاً بی ربط است.

خودتان مقایسه کنید: آخرین تابه روکش شده شما چقدر دوام آورد؟ دو سال و احتمالاً حداقل 20 یورو هزینه دارد. یک تابه چدنی بزرگ از Staub یا Le Creuset با قیمت حدود 100 یورو به فروش می رسد و مادام العمر خواهد بود. حتی می توانید آنها را به فرزندان خود نیز منتقل کنید.

همچنین تولید کنندگان دیگری از کوکوت در بازار وجود دارد. تا کنون من فقط به برشته های چدنی در Aldi نگاه کرده ام و دستم را از آنها دور کرده ام.

قابلمه

کالاهایی از چین با استخوان‌ها، لبه‌های تیز، لعاب خرد شده در مغازه و مطمئناً ضد زنگ نیستند. هنگام خرید، به دقت نگاه کنید و به دنبال کیفیت باشید – و اینکه داخل گلدان دارای پوشش لعابی تمیز و صاف باشد.

2. سالم تر بدون تفلون سمی – در کوکوت های لعابی سرخ کنید
تفلون سمی است و با هر استفاده از تابه، مقدار کمی تفلون بیشتر وارد غذای شما و خانواده شما می شود. من مطمئن هستم که شما این را نمی خواهید!
در عوض، تخم مرغ های سرخ شده ای می خواهید که به تابه نچسبند. شما سیب زمینی برشته ترد و استیک های کاملا پخته می خواهید. آن را دریافت کنید! تنها چیزی که نیاز دارید کمی صبر و دمای مناسب، یعنی متوسط، برای پختن است:

بنابراین، تابه‌های چدنی، برشته‌ها و کوکوها را فقط با نصف توان گرم کنید.
برای سرخ کردن از روغن، کره یا کره شفاف استفاده کنید. در بیشتر موارد، مسواک زدن کوکوت های لعابی و تابه های چدنی کاملاً کافی است.
گوشت پخته شده را در ماهیتابه چدنی داغ (سطح 5-6 از 10) قرار دهید و فقط صبر کنید. بعد از 2 دقیقه سعی نکنید استیک را به زور روی آن بکشید.

فقط یک دقیقه دیگر صبر کنید تا استیک یک پوسته عالی داشته باشد و خود به خود جدا شود.
سیب زمینی سرخ شده از سیب زمینی خام باید به آرامی بپزد. سطح 3-4 از 10 برای این کار کافی است. پوسته به خودی خود تا پایان زمان