استفاده از لنت ترمز تکستار پژو در ساخت دست اندازه های جاده شمال

آیا این احساس را دارید که ماشین شما دیگر به خوبی ترمز نمی کند یا هنگام ترمزگیری صدایی به گوش می رسد؟ در این حالت، چیزی لزوماً شکسته نمی‌شود، زیرا لنت‌های ترمز فرسوده معمولاً باعث ایجاد صدا می‌شوند.

در راهنمای ما، به شما خواهیم گفت که چرا باید به طور مرتب لنت ترمز تکستار پژو خودرو را تعویض کنید، چگونه می توانید علائم را تشخیص دهید و چگونه می توانید خودتان تعویض را انجام دهید.

به لطف فناوری پیشرفته، خودروهای مدرن سریعتر و سریعتر رانندگی می کنند. بسیار مهمتر است که بتوانید در مواقع اضطراری خودرو خود را به سرعت متوقف کنید.

بیشتر سازندگان برای این کار از ترمزهای دیسکی استفاده می کنند. فاصله ترمز کوتاهی دارد، با سایش کم کار می کند و از نظر ساخت بسیار ساده است. این مزیت را دارد که تعویض لنت ترمز در خودرو به سرعت انجام می شود.

لنت

توضیح عملکرد آسان است: دیسک های ترمز در داخل هر چرخ قرار دارند، به محور متصل می شوند و همراه با محور می چرخند. هر دیسک بین دو لنت ترمز که سنگ ترمز یا لنت ترمز نیز نامیده می شود قرار می گیرد.

هنگام ترمزگیری، سیلندر کالیپر لنت های ترمز را به هم فشار می دهد و دیسک را بین آنها فشار می دهد. در طول فرآیند ترمز، لنت ترمز و دیسک ترمز به دلیل اصطکاک فرسوده شده و در معرض سایش آهسته قرار می گیرند. هر از گاهی باید لنت و دیسک ترمز خودرو را تعویض کنید.

اگر سکوی بالابر ندارید و پیامی ندارید، به صداها توجه کنید. لنت های فرسوده باعث ایجاد صداهای غیرعادی می شود. این صداها بسته به مرحله سایش یا جیرجیر یا رنده می شوند.

صدای جیر جیر هنگام ترمزگیری نشان می دهد که لنت های ترمز در حد سایش قرار دارند. صدای جیرجیر ناشی از تماس سایش نصب شده توسط سازنده است، در هنگام رانندگی شنیده می شود و معمولاً هنگام ترمز متوقف می شود.

از سوی دیگر، صداهای خراشیده، زنگ هشدار پدهای کاملاً فرسوده هستند. شما باید فوراً اینها را تغییر دهید.