با تماشای گل محمدی تازه کاشان چروک های صورت شما از بین می رود

چندین جزء از گل‌ها، گلبرگ‌ها و باسن (گلدان بذر) گل محمدی از جمله ترپن‌ها، گلیکوزیدها، فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها جدا شد.

گل محمدی تازه کاشان حاوی کربوکسیلیک اسید، میرسن ، ویتامین C، کامفرول و کوارستین است.

گلها همچنین حاوی یک اصل تلخ، ماده دباغی، روغن چرب و اسیدهای آلی هستند لقمانی-خوزانی و همکاران (2007) بیش از 95 جزء ماکرو و میکرو را در اسانس گل محمدی از مناطق کاشان یافتند.

در میان آنها، هجده ترکیب بیش از 95 درصد از کل روغن را تشکیل می دادند. ترکیبات شناسایی شده عبارتند از. بتا سیترونلول (14.5-47.5%)، نونادکان (10.5-40.5%)، ژرانیول (5.5-18%) و نرول و کامفرول اجزای اصلی روغن بودند.

عملکردهای دارویی گل محمدی تا حدی به فراوانی ترکیبات فنولیک آنها نسبت داده می شود.

فنولیک ها دارای طیف گسترده ای از فعالیت های دارویی مانند آنتی اکسیدان ها، پاک کننده های رادیکال های آزاد، ضد سرطان، ضد التهاب، ضد جهش زا و ضد افسردگی هستند.

گل محمدی حاوی اجزای متعددی مانند فلاونوئیدها و ترپن ها است. شواهدی وجود دارد که این ترکیبات دارای اثر خواب آور هستند.

گل

بنابراین، پیشنهاد می شود که این ترکیبات ممکن است مسئول اثر خواب آور R. damascena باشند. در مطالعات متعدد نشان داده شده است که فلاونوئیدها دارای فعالیت ضد اضطراب و/یا ضد افسردگی هستند.

می توان پیشنهاد کرد که فلاونوئیدهای گل محمدی در اثر خواب آور نقش دارند. این اثر به میل آنها به گیرنده های بنزودیازپین مرکزی نسبت داده شده است .

Noguerira و Vassilieff نشان داده اند که سایر جنس های خانواده Rosaceae اثر خواب آور خود را از طریق سیستم GABAergic اعمال می کنند. بنابراین، این سیستم احتمالاً مکانیسم دیگری است که در اثر خواب آور گل محمدی دخیل است.

اسانس گل محمدی در تشنج حاد ناشی از پنتیلن تترازول (PTZ) در موش صحرایی، شروع حملات صرع را به تاخیر می اندازد و طول مدت تشنج تونیک-کلونیک (مرحله 4) را کاهش می دهد.

در مدل مزمن تشنج ناشی از PTZ، این گیاه همچنین باعث طولانی شدن دوره های نهفته قبل از تشنج ژنرالیزه تونیک-کلونیک شد.