با خوردن هفته ای نیم کیلو آجیل تواضع در تهران به وزن ایده آل خود برسید

انواع مختلفی از آجیل وجود دارد که در سوپرمارکت ها، سبزی فروشی ها و فروشگاه های تخصصی تر یافت می شود. در طول سال ها، بسیاری از مطالعات فواید مصرف منظم آجیل را برای بدن انسان برجسته کرده اند.

به همین دلیل، آجیل تواضع در تهران به طور فزاینده ای در رژیم غذایی گنجانده شده و به عنوان یک میان وعده مناسب برای همه افراد، بزرگسالان و کودکان توصیه می شود.

با این حال، مانند تقریباً هر ماده غذایی، مصرف بیش از حد و طولانی مدت می تواند چندین مورد منع مصرف داشته باشد که نباید نادیده گرفته شوند.

در این مقاله سعی داریم با برجسته کردن مزایا و مضرات آجیل و ارائه اطلاعات و نکاتی در جهت مصرف آگاهانه آنها، شفافیت را ارائه دهیم.

بیایید با فواید مرتبط با خوردن آجیل شروع کنیم. در زیر فهرستی از ملاحظات تغذیه‌ای کلیدی وجود دارد که این نوع غذا را به یک «دستور العمل برای زندگی ابدی» تبدیل کرده است:

چربی های غیر اشباع: چربی های موجود در آجیل عمدتاً از اسیدهای چرب غیراشباع و چند غیر اشباع از جمله اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 تشکیل شده است.

نشان داده شده است که مصرف کافی و متعادل چربی های اشباع نشده همراه با غذا و به ویژه جایگزینی چربی های اشباع شده با چربی های اشباع نشده به کاهش و عادی سازی سطح کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

آجیل

برای بهره مندی از فواید کامل مربوط به خوردن آجیل، همیشه بهتر است آنها را به طور طبیعی بخورید، نه بو داده یا نمک زده تا از تجزیه مواد مغذی توسط عملیات حرارتی جلوگیری کنید، و نه مقدار زیادی سدیم مصرف کنید.

پروتئین های گیاهی: آجیل ها منبع خوبی از پروتئین های گیاهی نیز هستند. محتوای پروتئین آجیل آنها را به یک جایگزین عالی برای مکمل رژیم غذایی گیاهخواران و به ویژه گیاهخواران تبدیل می کند، زیرا رژیمی که شامل حذف کامل پروتئین های حیوانی می شود، نیاز به مکمل آنها با منابع پروتئین گیاهی دارد.

جنبه جالب دیگر مربوط به این واقعیت است که دریافت پروتئین های گیاهی با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با پروتئین های حیوانی مرتبط است.

ویتامین ها و مواد معدنی: آجیل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای عملکرد صحیح بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم هستند.

از جمله مهمترین آنها نه تنها منیزیم است که بادام منبع خوبی از آن است، بلکه آهن، مس، فسفر و کلسیم نیز می باشد. ویتامین‌هایی که بیشتر در انواع آجیل وجود دارد، هم ویتامین E است که به محافظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و هم برخی ویتامین‌های B.