در مورد اولین ماشین لباسشویی که با دست کار می کرد چه می دانید؟

شستن با دست شامل خیساندن، کوبیدن، مالش دادن و آبکشی منسوجات کثیف است. اما امروزه با استفاده از لباسشویی دو قلو کار آسان گشت.

قبل از لوله کشی داخلی، افراد مجبور بودند تمام آب مورد استفاده برای شستن، جوشاندن و شستشوی لباس ها را از پمپ، چاه یا چشمه حمل کنند.

آب لباس‌های شسته شده با دست حمل می‌شد، روی آتش برای شستشو گرم می‌شد، سپس در وان می‌ریخت. که آب گرم صابون را ارزشمند کرد.

در حال حاضر با استفاده از لباسشویی سامسونگ ۷ کیلویی دیگر این مشکلات وجود ندارد.

ابتدا برای شستن لباس های کم آلودگی، سپس برای شستن لباس های کثیف تر مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.

برداشتن آب و صابون از لباس پس از شستن یک فرآیند جداگانه بود. ابتدا صابون با آب شفاف شسته می شود. پس از آبکشی، لباس خیس خیس شده به شکل رول در می آید و با دست پیچانده می شود تا آب خارج شود.

کل فرآیند اغلب یک روز کامل کار سخت، به علاوه خشک کردن و اتو کردن را اشغال می کرد.

نزدیک به پنج میلیارد از جمعیت هفت میلیاردی جهان تا سال 2010 هنوز لباس های خود را با دست می شویند.

نمونه اولیه شستشو با ماشین لباسشویی ال جی کره ای، عمل پر کردن است. در آسیاب پرکننده، پارچه را با چکش‌های چوبی می‌کوبیدند که به آن‌های پرکننده یا چکش‌های پر می‌گویند.

اولین اختراع انگلیسی تحت عنوان ماشین لباسشویی در سال 1691 صادر شد. نقاشی یک ماشین لباسشویی اولیه در شماره ژانویه 1752 مجله جنتلمن، یک نشریه بریتانیایی، منتشر شد.

طرح ماشین لباسشویی Jacob Christian Schäffer در سال 1767 در آلمان منتشر شد.

در سال 1782، هنری سیدجیر یک حق اختراع بریتانیایی را برای یک درام شوی چرخان صادر کرد و در دهه 1790، ادوارد بیتام تعداد زیادی کارخانه شستشوی ثبت اختراع را در انگلستان فروخت.

یکی از اولین ابداعات در تکنولوژی لباسشویی 8 کیلویی اسنوا، استفاده از ظروف یا لگن های محصور بود که دارای شیارها، انگشتان یا پاروهایی برای کمک به مالش دادن و مالش لباس ها بودند.

شخصی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کند از چوبی برای فشار دادن و چرخاندن لباس‌ها در کناره‌های بافت حوض یا ظرف استفاده می‌کند و لباس‌ها را به هم می‌زند تا کثیفی و گل و لای پاک شود.

این فناوری همزن خام با نیروی دستی کار می‌کرد، اما هنوز مؤثرتر از شستن لباس‌ها با دست بود.

  • منابع:
    1. Washing machine
  • تبلیغات: 
    1. دلیل استفاده از لوبیا در کشورهای در حال توسعه
    2. فردی که با استفاده از فکر خود در مسیر ثروت قرار گرفت
    3. ساختن خانه در کره ماه توسط معروف ترین فرد جهان!
    4. روغن زیتون از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند