زنی که کنجد قهوه ای برای لاغری استفاده کرد 50 کیلو لاغر شد

تقسیم سلولی دو سلول از یک سلول مادر تولید می کند. این به بدن اجازه می دهد تا بافت ها را توسعه دهد (رشد) یا بافت های آسیب دیده را بازسازی کند.

تقسیم سلولی مستلزم وجود برخی مواد مغذی مانند منیزیم، آهن و روی است. دانه‌های کنجد قهوه ای برای لاغری می‌توانند با ارائه این سه ماده معدنی که در فرآیند تقسیم سلولی نقش دارند، به رشد کمک کنند.

هیپوکلسترولمیک (فیبر، امگا 6، فیتوسترول، پلی فنول، فلاونوئید): به لطف این مواد مغذی، دانه کنجد جذب کلسترول را کاهش می دهد و کلسترول LDL (کلسترول بد) را کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان (مس، منگنز، سلنیوم، روی): دانه های کنجد رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. آنها کوفاکتورهایی را برای آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن فراهم می کنند: مس، منگنز، سلنیوم و روی. فعالیت آنتی اکسیدانی دانه کنجد برای مدت طولانی مورد مطالعه قرار گرفته است.

همچنین به نظر می رسد با لیگنان های آن (سسامول، سزامولینول، پینورزینول و سزامینول) مرتبط باشد. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2007 تأثیر لیگنان های دانه کنجد را بر متابولیسم ویتامین E (ویتامین آنتی اکسیدان) ارزیابی کرد. دومی پیشنهاد می کند که لیگنان های دانه کنجد فعالیت بیولوژیکی ویتامین E را افزایش می دهند.

کاهش دهنده فشار خون (لیگنان، سدیم، پتاسیم، ویتامین B1): دانه های کنجد به طور طبیعی سدیم کمی دارند و پتاسیم بالایی دارند. این نسبت عالی باعث تعادل فشار خون می شود.

کنجد

این تعادل برای سلامت قلب مفید است. به خصوص که وجود ویتامین B1 در کنجد برای تقویت انقباض قلب مفید است. و همچنین مصرف لیگنان از شروع اختلالات فشار خون جلوگیری می کند.

آنتی آتروژنیک (لیگنان): یک مطالعه نشان داده است که لیگنان ها (سسامول، سسامین و سمولین) دانه کنجد دارای فعالیت ضد ترومبوتیک هستند. این مطالعه بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که دانه‌های کنجد را می‌توان بدون رژیم غذایی با هدف پیشگیری از بیماری‌های ترومبوتیک به طور گسترده معرفی کرد.

توجه داشته باشید که پریسپرم بذر لیگنان قسمتی است که بیشترین لیگنان را در خود دارد. بنابراین توصیه می شود برای استفاده از این خاصیت (به نفع پوره کنجد: تاهینی) دانه های کنجد کامل را ترویج کنید.

شبه استروژن (لیگنان): فعالیت استروژنی دانه های کنجد در کاهش بروز برخی سرطان ها مفید است: پروستات، سینه و آندومتر.

سم زدای کبد (لیگنان): یک مطالعه علمی نشان می دهد که سسامین عملکرد سم زدایی کبد را بهبود می بخشد. این می تواند فعالیت آنزیم ها (GOT، GPT، ASAT و ALAT) را تعدیل کند.

محافظ قلب و عروق (لیگنان): با توجه به خاصیت هیپوکلسترولمی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، دانه کنجد با ظاهر اختلالات قلبی عروقی مبارزه می کند. علاوه بر این، لیگنان های دانه کنجد از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

کمک به متابولیسم انرژی (لیپید، مس، منیزیم، منگنز، آهن، فسفر، ویتامین B1، ویتامین B3، ویتامین B6): بیشتر انرژی تامین شده توسط دانه های کنجد منشاء چربی دارد.