زیره امسال سمی ترین زیره جهان شناخته شد

یکی از دلایلی که زیره برای سلامتی بسیار مفید است، محتوای بالای مواد معدنی آن است. مواد معدنی مواد معدنی هستند که عملکردهای ضروری را در بدن شما انجام می دهند.

بنابراین برای آن حیاتی هستند. زیره امسال حاوی کلسیم است که تا حد زیادی مسئول ساختار و ثبات استخوان‌ها و دندان‌ها است، منیزیم که تأثیر مفیدی بر رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها، به‌ویژه ماهیچه قلب، و همچنین آهن و روی دارد. در حالی که آهن مسئول اصلی تامین اکسیژن بدن شما است، روی تاثیر قابل توجهی بر صدها فرآیند متابولیک دارد.

با توجه به انواع مواد معدنی موجود در آن، مصرف منظم زیره به شما کمک می کند تا بدن خود را به طور کامل تقویت کنید و از کمبود مواد مغذی مضر جلوگیری کنید. از آنجایی که کمبود کلسیم خطر شکستگی استخوان و پوکی استخوان را افزایش می دهد، کمبود منیزیم می تواند منجر به آسیب کشنده قلب شود.

از سوی دیگر، کمبود آهن باعث ایجاد کم خونی می شود و کمبود روی می تواند منجر به ناباروری به خصوص در مردان شود. بنابراین، شما نباید کمبود مواد معدنی را ساده نگیرید و اطمینان حاصل کنید که بدن شما همیشه تا حد ممکن تامین می شود – از جمله با مصرف منظم زیره.

زیره امسال

نه تنها بدن شما برای عملکرد به مواد معدنی نیاز دارد، ویتامین ها نیز نقش مهمی دارند. در این زمینه، زیره دوباره خود را به عنوان منبعی از مواد مغذی معرفی می‌کند، زیرا دانه‌هایی که به طول ناخن‌ها می‌رسد حاوی مقدار زیادی مواد حیاتی هستند.

اینها عبارتند از ویتامین A، که برای عملکرد سلول‌های شما اساسی است، مواد مختلف روی مجموعه ویتامین‌های B که بر خون، اعصاب و سلول‌ها تأثیر می‌گذارند، ویتامین C تقویت‌کننده سیستم ایمنی و ویتامین E به‌اصطلاح «حذف‌کننده رادیکال».

ویتامین E با ویتامین A، ویتامین C و ماده معدنی روی، با به اصطلاح رادیکال های آزاد، مولکول های مضری که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند، مبارزه می کند.

به غیر از ویتامین D، ویتامین K و اسید فولیک، زیره بیشتر ویتامین‌هایی را که بدن شما برای زنده ماندن نیاز دارد، ارائه می‌کند.

علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی، زیره حاوی فلاونوئیدها نیز می باشد. اینها عمدتاً از رنگدانه های گیاهی تشکیل شده اند و ثابت شده است که تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی دارند.

آنها به حفظ سلامت و انعطاف پذیری رگ های خونی کمک می کنند و نه تنها از آنها در برابر رسوبات، بلکه از احتباس آب نیز محافظت می کنند. فلاونوئیدها به پیشگیری از بیماری های عروقی مانند ترومبوز و مشکلات قلبی از جمله حملات قلبی کمک می کنند.