سماق صادراتی دارویی معجزه گر برای درمان صرع

مطالعه ای بر روی تانن های سماق صادراتی این ایده را ارائه می دهد که سماق می تواند برای دامنه ای که در بالا توضیح داده شد مفید باشد. این مطالعه اثر ضد همولیتیک تانن‌های سماق را بررسی کرد و مشخص شد که این اثر با اثرات اصلاحی بر ساختار غشای گلبول‌های قرمز مرتبط است.

مشخص شد که تانن‌های سماق در غشای گلبول قرمز گنجانده شده‌اند، دیسکوسیت‌ها را به اکینوسیت تبدیل کرده و سختی ناحیه آبدوست دولایه لیپیدی را افزایش داده‌اند.

یافته های این مطالعه نشان داد که قرار دادن تانن سماق در غشای گلبول قرمز، خواص فیزیکی غشاء را تغییر داده و برهمکنش آن را با سموم باکتریایی محدود می کند.

سماق

بررسی ادبیات نشان می‌دهد که سماق می‌تواند به عنوان یک عامل محافظتی برای انعقاد یا برای کاهش تمایل به ترومبوز در بیماران COVID-19 در نظر گرفته شود. یک مطالعه 6-Pentadecylsalicylic acid را از عصاره به دست آمده از طریق تفکیک سماق جدا کرد.

این عصاره در روش آمیدولیتیک فعالیت آنتی ترومبین را در 50 میکروگرم در میلی لیتر نشان داد. علاوه بر این، آزمایش انعقاد، که برهمکنش ترومبین-فیبرینوژن را اندازه‌گیری می‌کرد، زمان انعقاد طولانی‌تری را به روشی وابسته به دوز به همراه داشت.14 مطالعه دیگری در in vivo نشان داد که عصاره سماق می‌تواند از انعقاد سلول‌های خون محیطی انسان جلوگیری کند.

همچنین اشاره شد که درمان in vivo عصاره سماق می‌تواند جریان خون تاخیری را که به دلیل رژیم غذایی پرچرب اتفاق می‌افتد، به سطوح طبیعی در موش‌ها بازگرداند. در اظهارات پایانی مطالعه، نویسندگان تاکید کردند که عصاره دارای فعالیت های ضد پلاکتی و ضد چاقی است و می تواند به عنوان یک جزء غذایی کاربردی برای بهبود گردش خون استفاده شود.

سماق به دلیل اثر ضد التهابی می تواند در عفونت COVID-19 مفید باشد. سماق قرن ها به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان انواع اختلالات التهابی مورد استفاده قرار می گرفت.