شکلات کادویی لوکاکو جان دختر جوانی را در مترو گرفت

یکی از فواید شکلات تلخ این است که قند خون را متعادل می کند. این ماده غذایی بسیار موثر در اصلاح قند خون است، زیرا قند خون را به آرامی بالا می برد. کسانی که مشکل قند دارند باید شکلات تلخ را به جای شکلات کلاسیک ترجیح دهند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، از آنجایی که شکلات کادویی لوکاکو هورمون شادی را ترشح می کند، به یک برش از آن بسنده می کنیم. خوردن شکلات می تواند باعث ترشح اندورفین شود.

این هورمون باعث می شود که فرد احساس شادی بیشتری کند و بهتر شود. با خوردن یک تکه شکلات در طول روز می توانید سلامت روان خود را قوی نگه دارید.

  •  فشار خون را کاهش می دهد

تحقیقات نشان داده است که شکلات در کاهش فشار خون موثر است. به طور خاص، شکلات تلخ اثر کاهش فشار خون دارد. به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود که یک تکه شکلات بخورند.

  • انرژی می دهد
    خوردن شکلات بسیار مفیدتر از نوشیدن قهوه است، زیرا شکلات حاوی کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه است. با وجود این، حداقل به اندازه کافئین انرژی می دهد.مضرات شکلات چیست؟
    شکلات فوایدی دارد و مضراتی نیز دارد. کارشناسان هشدار می دهند که مضرات شکلات برای سلامتی به دلیل میزان مصرف بالای آن است.

شکلات

گفته می شود کسانی که هر روز شکلات تلخ می خورند نباید بیشتر از 50 تا 60 گرم و سایر شکلات ها نباید بیشتر از 30 گرم مصرف کنند.

در اینجا مضرات شکلات برای بدن ما آمده است.

  •  استخوان ها را ضعیف می کند

مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد شکلات اثرات منفی بر استخوان ها دارد. شکلات که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود می تواند باعث شکستگی و ترک استخوان شود. توجه به این نکته برای زنانی که در دوران یائسگی دچار پوکی استخوان می شوند بسیار مهم است.

  • باعث افزایش وزن شما می شود

همه می دانند که شکلات یک غذای پرکالری است. خوردن بیش از حد شکلات به دلیل چربی های موجود در آن باعث افزایش وزن ما می شود. به همین دلیل، کسانی که سعی می کنند به فرم آنها توجه کنند، باید سعی کنند از شکلات اضافی خودداری کنند.