عرق نعنا در بازار سبب سر خوردن و مرگ یک کودک شد

مادران شیرده معمولاً نوک سینه‌های خود را دچار درد و ترک می‌کنند که می‌تواند شیردهی را دردناک و دشوار کند. مطالعات نشان داده اند که استفاده از نعناع روی پوست می تواند به تسکین درد ناشی از شیردهی کمک کند.

در این مطالعات، مادران شیرده پس از هر بار شیردهی، اشکال مختلفی از عرق نعنا در بازار را در ناحیه اطراف نوک پستان قرار دادند. به طور معمول، آنها از یک اسانس به تنهایی یا مخلوط با ژل یا آب استفاده می کردند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از آب نعناع پس از شیردهی نسبت به استفاده از شیر دوشیده شده مادر در جلوگیری از ترک‌های نوک پستان و آرئول مؤثرتر است که منجر به درد کمتر نوک پستان می‌شود.

مطالعه دیگری به طور مشابه نشان داد که تنها 3.8 درصد از مادرانی که از ژل نعناع استفاده کردند، ترک‌های نوک پستان را تجربه کردند، در مقایسه با 6.9 درصد از مادرانی که از لانولین و 22.6 درصد از آن‌هایی که از دارونما استفاده کردند.

عرق

علاوه بر این، یک مطالعه اضافی نشان داد که هم درد و هم شدت ترک‌های نوک پستان در مادرانی که اسانس منتول را بعد از هر بار تغذیه مصرف می‌کردند کاهش یافت.

به نظر می رسد استفاده از اسانس نعناع در اشکال مختلف در پیشگیری و درمان ترک و درد نوک پستان که معمولاً با شیردهی همراه است، موثر باشد.

بسیاری از درمان‌های سرماخوردگی و آنفولانزای بدون نسخه حاوی منتول، یک ترکیب اولیه در روغن نعناع هستند.

بسیاری از مردم معتقدند که منتول یک ضد احتقان بینی موثر است که می تواند احتقان بینی را از بین ببرد و جریان هوا و تنفس را بهبود بخشد.

با این حال، مطالعات متعدد نشان می دهد که منتول عملکرد ضد احتقان ندارد. همانطور که گفته شد، تحقیقات همچنین نشان می دهد که منتول می تواند به طور ذهنی تنفس بینی را بهبود بخشد