قابلمه استیل طرح دار بعد از پخت کامل غذا آن را در دمای ثابت نگه می دارد

همانطور که در بالا ذکر شد، کباب ها یا تابه ها قابلمه های کلاسیک برای کباب هستند. رست کمی عمیق تر است تا سس را تا حد ممکن ببندد.

از سوی دیگر، لبه Reine نسبتا پایین است. هر دو شکل قابلمه استیل طرح دار را می توان روی اجاق گاز با اندازه مناسب یا در فر گرم کرد. درب های مناسبی برای برشته های مدرن وجود دارد که از خشک شدن غذا محافظت می کند و آماده سازی ملایم را تضمین می کند.

اگر از چند قانون ساده پیروی کنید، نه تنها از غذاهای خوشمزه لذت خواهید برد. اگر قابلمه های پخت و پز به خوبی درمان شوند، عمر طولانی تری خواهند داشت. این شامل، برای مثال، گرم نکردن بیش از حد قابلمه و استفاده از درب در شرایط مناسب است.

حداکثر دمای جهانی برای قابلمه های پخت و پز وجود ندارد. اما در کل بهتر است آرام گرم شود تا خیلی سریع. دقت در اجاق‌های القایی مدرن بسیار مهم است.

زیرا قابلمه‌های سرامیکی مناسب می‌توانند به سرعت تا 360 درجه گرم شوند. اگر چربی یا روغن اضافه کنید خیلی سریع می سوزد و مواد غیر قابل خوردن می شوند.

مهم است که هرگز قابلمه های پخت و پز را بدون چربی یا آب گرم نکنید، در غیر این صورت دیگ های روکش دار ممکن است ترک بخورند یا انواع دیگر قابلمه ها بسوزند. در مورد قابلمه های چدنی، این معمولاً مشکلی ندارد.

اساسا دو نوع درب قابلمه وجود دارد: درب شیشه ای و درب بسته، به عنوان مثال از فولاد ضد زنگ. مزیت درب های شفاف این است که با یک نگاه می توانید نحوه رشد غذا را مشاهده کنید.

با این حال، هنگام خرید درب شیشه ای، همیشه باید به قدرت شکستن آنها توجه کنید – در اینجا تفاوت های زیادی در کیفیت وجود دارد.

در شرایط زیر درب قابلمه قرار می گیرد:

  • هنگام گرم کردن مایعات، زیرا گرما از آن خارج نمی شود و انرژی کمتری مصرف می شود.
  • هنگام بخارپز کردن سبزیجات درب ظرف اجباری است زیرا برای پختن غذا باید بخار در قابلمه باقی بماند.
  • برای محافظت در برابر پاشش، گاهی اوقات بهتر است درب آن را بگذارید.

اما مراقب باشید: غذا اغلب سریعتر از آنچه فکر می کنید می سوزد. بنابراین همیشه بهتر است مواد را به آرامی گرم کنید تا خیلی سریع. در اینجا نیز درب شیشه ای مزیت خود را نشان می دهد، یعنی غذایی که قرار است طبخ شود در دید باقی می ماند.