مغز بادام درختی می تواند زخم های درون روده را التیام بخشد

بادام یکی از محبوب ترین آجیل های درختی در جهان است. فوق العاده مغذی و سرشار از روغن های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، پاسخ به این سوال که بادام چه فوایدی دارد، بادام برای چه مفید است در اخبار ما…

نور اجم بایدی اوزمان، متخصص تغذیه و رژیم غذایی، که مصرف روزانه 25 گرم مغز بادام درختی را توصیه می کند.

بادام تأثیرات مهمی در کنترل وزن و کاهش کلسترول بد دارد، گفت: «5 تا 6 بادام حاوی کالری معادل حدود 1 قاشق چایخوری روغن زیتون است.»

نباید از 20 عدد بادام بیشتر شود، همچنین مصرف بادام خام را توصیه می‌کنم زیرا برشته کردن باعث کاهش محتوای پلی فنول پوسته بادام و کاهش خاصیت آنتی اکسیدانی آن می‌شود.

Nur Ecem Baydı Ozman، متخصص تغذیه و رژیم غذایی، 9 فایده بادام را توضیح داد و هشدارها و پیشنهادات مهمی را ارائه کرد:

1- از پوست محافظت می کند
در حالی که اشعه ماوراء بنفش خورشید و استرس اکسیداتیو به پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس می شود، ویتامین E موجود در بادام با محتوای آنتی اکسیدانی خود با مبارزه با رادیکال های آزاد از پوست محافظت می کند.

بادام

2- خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
سطوح بالای کلسترول بد (LDL) در خون با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. حدود 20 بادام در روز به طور قابل توجهی کلسترول بد را کاهش می دهد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

3- به کاهش وزن کمک می کند
بادام خاصیت سیر نگه داشتن شما را دارد زیرا کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از چربی و پالپ است. با محتوای چربی و فیبر خود به کنترل وزن کمک می کند، قند خون را متعادل نگه می دارد، احساس سیری می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

4- قند خون را تنظیم می کند

از آنجایی که بادام سرشار از فیبر و چربی است و از نظر کربوهیدرات ضعیف است، دوره سیری را طولانی می کند. علاوه بر این، مصرف بادام با مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند میوه از نوسانات ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.