نخود آبگوشتی 1401 کمک می کند بدون خستگی ده کیلومتر را بدوید

یک فنجان نخود آبگوشتی 1401 حاوی 6.1 میکروگرم (mcg) سلنیوم است. دفتر مکمل های غذایی (ODS) توصیه می کند که بزرگسالان 55 میکروگرم سلنیوم در روز مصرف کنند. همچنین اشاره می کند که فعالیت آنتی اکسیدانی سلنیوم ممکن است به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کند.

علاوه بر این، نخود منبع خوبی از فیبر است و یک مطالعه در سال 2015 نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی با فیبر کافی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.

بررسی سال 2016 که قبلاً مطالعات مربوط به مصرف نخود را در انسان و حیوانات تجزیه و تحلیل کرد، ذکر کرد. یک مطالعه کوچک در سال 2006 نشان داد که وقتی افراد رژیمی با نخود اضافه کرده بودند، در مقایسه با رژیم غذایی حاوی گندم، به مدت 5 هفته، LDL یا کلسترول «بد» کمتری داشتند.

مطالعات دیگر، از جمله چند مورد روی موش ها، نشان داد که خوردن نخود باعث کاهش کلسترول تام سرم (TC) و کلسترول LDL می شود.

نخود
uncooked chickpeas in wooden scoop

نویسندگان این بررسی پیشنهاد می‌کنند که نخود ممکن است به دلیل محتوای فیبر و پروتئین رژیم غذایی، همراه با مهارکننده‌های آنزیم و تانن‌ها، برای کلسترول مفید باشد.

یک فنجان نخود حاوی 70.2 میلی گرم کولین است که به عملکرد مغز و سیستم عصبی کمک می کند. کولین در خلق و خو، کنترل عضلات، یادگیری و حافظه و همچنین متابولیسم بدن نقش دارد.

ODS توصیه می کند که بزرگسالان 400 تا 550 میلی گرم کولین در روز بسته به جنس و باردار بودن یا شیردهی آنها مصرف کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که کمبود سلنیوم ممکن است خطر زوال شناختی را در افراد مسن افزایش دهد. این بدان معناست که سلنیوم ممکن است از سلامت شناختی، از جمله حافظه و تفکر حمایت کند.

هضم و نظم
فیبر به سالم نگه داشتن دستگاه گوارش کمک می کند و نظم و راحتی را افزایش می دهد. نخود و سایر حبوبات منبع خوبی از فیبر هستند.

مطالعاتی که در بررسی سال 2016 درباره فواید تغذیه‌ای نخود مشخص شد، نشان داد که افزودن نخود به رژیم غذایی منجر به افزایش قابل‌توجهی در مصرف فیبر رژیمی می‌شود که مزایایی برای هضم و سایر فرآیندهای بدن دارد.