پخش اسباب بازی طاها در میان کودکان کار توسط بابانوئل

یکی از قدیمی ترین اسباب بازی های بزرگسالان و کودکان توپ است که هم در بازی های مقدس و هم در بازی های دنیوی مورد استفاده قرار می گرفت.

سایر اشکال اسباب بازی طاها نیز احتمالاً از مصنوعات جادویی و فتیش‌هایی که نقش برجسته‌ای در ادیان بدوی داشتند، نشأت می‌گیرند. حتی امروز، در طول جشنواره مکزیکی روز مردگان، شکر به جمجمه‌ها، مقبره‌ها و فرشتگان پیچیده و زیبا تبدیل می‌شود.

بسیاری از این اشکال اساساً نمادهای مذهبی هستند، اما در دست کودکان به اسباب بازی هایی تبدیل می شوند که با آنها بازی می شود و در نهایت خورده می شود.

تزیینات درخت کریسمس، تخم‌مرغ‌های عید پاک، و مهدکودک ناپل، با انبوهی از پیکره‌های استادانه که تولد عیسی مسیح را نشان می‌دهند، نمونه‌های بارز دیگر اسباب‌بازی‌های با منشأ مذهبی هستند.

پسرها از همان مواد جمع آوری شده برای ساخت وسایل نقلیه، مردان نظامی یا سلاح های اسباب بازی برای وسایل بازی خود استفاده می کنند.

اکثر محققان در جوامع غربی به طور کلی موافق هستند که پسران تفنگ اسباب بازی و سایر اسباب بازی های مرتبط با پرخاشگری را ترجیح می دهند، در حالی که دختران ترجیح می دهند با عروسک ها و وسایل خانه بازی کنند.

جفری گلدشتاین، روانشناس آمریکایی، اظهار داشته است: «این ترجیحات زود به وجود می آیند و به نظر می رسد که منشأ بیولوژیکی و همچنین اجتماعی داشته باشند. در مورد دومی، الگوبرداری توسط همسالان و والدین به‌ویژه قدرتمند به نظر می‌رسد.»

اسباب بازی

موضوعات مرتبط: آجر و کاشی سرامیک پیشرفته سرامیک رسانا سرامیک سنتی سرامیک خازن دی الکتریک و پیزوالکتریک سرامیک
سرامیک های صنعتی به طور کلی به عنوان مواد غیرآلی و غیرفلزی تعریف می شوند که دارای خواص مفیدی مانند استحکام و سختی بالا، دمای ذوب بالا، بی اثری شیمیایی و هدایت حرارتی و الکتریکی پایین هستند.

اما همچنین شکنندگی و حساسیت به عیوب را نشان می دهند. به عنوان مواد عملی، تاریخچه ای تقریباً به قدمت نسل بشر دارند. محصولات سرامیکی سنتی که از مواد معدنی معمول و طبیعی مانند خاک رس و ماسه ساخته می‌شوند، از دیرباز مورد توجه سفال‌گران، آجرسازان و لعاب‌ساز بوده‌اند.

از سوی دیگر، سرامیک‌های پیشرفته مدرن اغلب در شرایط سخت در آزمایشگاه تولید می‌شوند و مهارت‌های شیمیدان، فیزیکدان و مهندس را به کار می‌گیرند.

سرامیک ها که حاوی انواع مواد تشکیل دهنده هستند و با تکنیک های مختلف فرآوری دستکاری می شوند، به طیف گسترده ای از محصولات صنعتی، از کاشی های کف معمولی گرفته تا گلوله های سوخت هسته ای تبدیل می شوند.

با این حال، همه این محصولات متفاوت، کاربردشان را مدیون مجموعه‌ای از ویژگی‌ها هستند که به‌طور جهانی به عنوان سرامیک‌مانند شناخته می‌شوند، و این ویژگی‌ها به نوبه خود وجودشان را مدیون پیوندهای شیمیایی و ساختارهای اتمی است که خاص ماده است.

ترکیب، ساختار و خواص سرامیک‌های صنعتی، پردازش آن‌ها به مواد سنتی و پیشرفته، و محصولات ساخته شده از آن مواد موضوع بسیاری از مقالات در مورد محصولات خاص سرامیکی سنتی یا پیشرفته، مانند ظروف سفید، ساینده‌ها، سرامیک‌های رسانا، و بیوسرامیک.

با این حال، برای درک جامع‌تر موضوع، به خواننده توصیه می‌شود که با مقاله اصلی درباره ترکیب، ساختار و خواص مواد سرامیکی شروع کند.