چاقو زنجان بابا می تواند اشعه مغناطیسی را جذب نماید

فولاد مهمی که از زمان های قدیم در ژاپن برای تولید چاقو استفاده می شده است و تیزی بهتری نسبت به فولاد ضد زنگ معمولی ارائه می دهد. فولاد ژاپنی یک نوع فولاد درجه یک است که محتوای کربن بسیار بالایی دارد.

چاقو زنجان بابا در ژاپن به تعداد محدود تولید می شود. فولاد سخت تر از فولاد آلمانی است و پتانسیل تیزشدن بیشتری دارد. همچنین لبه را طولانی تر از سایر فرمول های فولادی کم کربن حفظ می کند. این ویژگی ها فولاد ژاپنی را به ماده ایده آلی برای ساخت کارد و چنگال با کارایی بالا تبدیل می کند.

فولاد ضد زنگ آلیاژی از آهن، تقریباً 10 تا 15 درصد کروم، احتمالاً نیکل و مولیبدن است که فقط مقدار کمی کربن دارد.

چاقوهای آشپزخانه تیغه فولاد ضد زنگ خوب مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی، تعمیر و نگهداری آسان، وضوح خوب، حفظ لبه ها و سهولت تیز کردن مجدد دارند. از این رو در این نسل در بین کاربران مبتدی تا کاربران حرفه ای محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

چاقو

فولاد ضد زنگ با کربن بالا معمولاً به آلیاژهای فولاد ضد زنگ درجه بالاتر با مقدار مشخصی کربن اشاره دارد و در نظر گرفته شده است که بهترین ویژگی های فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ معمولی را ترکیب کند. تیغه های فولاد ضد زنگ با کربن بالا تغییر رنگ یا لکه نمی کنند و لبه تیز را برای مدت زمان معقولی حفظ می کنند.

بیشتر تیغه‌های ضد زنگ با کربن بالا از آلیاژهای با کیفیت بالاتر نسبت به چاقوهای ضد زنگ ارزان‌تر ساخته شده‌اند که اغلب شامل مقادیری از مولیبدن، وانادیوم، کبالت و سایر اجزای هستند که برای افزایش استحکام، نگه‌داشتن لبه‌ها و توانایی برش در نظر گرفته شده‌اند. تقریباً همه تیغه های فولادهای ضد زنگ ما از فولادهای ضد زنگ با کربن بالا ساخته شده اند.

SG-2 (Super Gold No.2)
این فولاد ابزار با سرعت بالا پودری رایج تر و محبوب تر برای تیغه های چاقو است. شما می توانید عملکرد برش بی زبان، حفظ لبه عالی و نگهداری آسان (مقاومت در برابر زنگ زدگی) را بچشید. ساخت شرکت فولاد تاکفو. به سختی بسیار بالایی دست می یابد. برخی از چاقوهای کلاس بالا از این سری SG-2، سری Elite از سری Shun و Yaxell GOU ساخته شده اند.