گان جراحی به رنگ خون مد سال 2023 می باشد

لازم به ذکر است که گان جراحی قابل استفاده مجدد، زمینه کاربردی برای پارچه‌های میکروفیلامنت پلی استر، باید به طور مکرر شسته و استریل شوند.

بنابراین، علاوه بر حفظ پارچه در حالت اولیه بدون تأثیر بر خواص فیزیکی اولیه پارچه، درجه خاصی از پایداری شستشو در عملیات آبگریز نیز باید داده شود.

شکل 6. اثر شستشو بر آبگریزی پارچه های تیمار شده نتایج تجربی نشان داده است که پس از یک سری عملیات شستشو (20 بار)، ویژگی های سطح پارچه های اصلاح شده با مواد شیمیایی فلوئوروکربن تنها به طور متوسط تحت تاثیر قرار می گیرد که نشان دهنده سطوح آبگریز قابل توجهی پایدار است.

شستن مواد تیمار شده با پلاسمای C2F6 خصوصیت آبگریز را تا حدودی بیشتر از فلوئوروکربن کاهش می دهد که نشان دهنده حذف برخی از گروه های غیرقطبی از سطح است، با زاویه تماس کاهش 7 درجه.

اما سطوح تحت درمان با مواد شیمیایی سیلیکونی به هیچ وجه پایدار نیستند. پس از 20 شستشو، از دست دادن کامل رفتار آبگریز مشاهده می شود.

نوآوری و تحقیق و توسعه قابل توجهی در زمینه پوشاک اتاق عمل (OR) انجام شده است. پرده‌های جراحی یکبار مصرف، روپوش‌های جراحی و لباس‌های کارکنان به‌عنوان ترکیبی از پارچه پلی‌پروپیلن درهم تنیده ساخته شده‌اند که به یک فیلم تنفسی ریز متخلخل لمینت شده است که به عنوان مانعی برای بسیاری از انواع میکروارگانیسم‌ها و ویروس‌ها عمل می‌کند.

گان

برخی از قسمت‌های لباس نیز با لایه‌های دافع مایع/خون تقویت می‌شوند که پس از عمل قابل جدا شدن هستند. پوشاک OR بادوام یا قابل استفاده مجدد نیز در تعدادی از کشورها رایج است که از 100 درصد پارچه پلی استر با الیاف اصلی یا رشته پیوسته بافته شده با P.T.F.E تشکیل شده است.

یا لمینت شده به P.T.F.E. فیلم برخی از جراحان، پارچه‌های بافته ساده 100% پنبه یا پلی استر/پنبه را که با روکش یا لمینیت پوشانده شده‌اند، به روکش یا فیلم تنفسی ریز متخلخل ترجیح می‌دهند.

ماسک های جراحی مانند Filtron و Aseptex از متخصصان پزشکی و دندانپزشکی در برابر ابتلا یا انتقال عفونت محافظت می کنند.

روکش کفش رسانا بارهای ساکن را دفع می کند و در کارهای جراحی آندوسکوپی، لیزر و الکتریکی استفاده می شود.